Vår politik på enkel svenska

Här kan du läsa om vår politik på enkel svenska.

Liberalerna Trelleborg är ett politiskt parti som tycker att skolan, sjukvården och äldreomsorgen är viktig.

Vi vill att det ska vara fler lärare på skolorna. Vi vill också att det ska finnas mer pengar till att köpa saker som skolböcker, pennor och suddgummi. Vi vill också anställa personer som kan hjälpa lärarna att göra vissa saker på skolorna, exempel på det är att hantera bråk och att se till att eleverna mår bra och trivs i skolan. Behöver man extra hjälp med något ämne ska läraren och skolan kunna hjälpa till extra mycket.

Vi tycker också att det ska finnas många roliga och lärorika saker att göra på fritiden genom fotbollsföreningar, vuxenutbildningar och andra föreningar och personer.

Liberalerna tycker att fängelset som ska byggas i Trelleborg är bra. Vi tycker också att kommunen ska bygga en ringväg och en ny infart från hamnen som går öster om staden för att få mindre trafik som kör genom staden.

Parkering tycker vi ska vara gratis för att fler ska handla i butikerna som ligger i staden. Vi vill också bygga fler parkeringsplatser.

Om man har frågor ska de som jobbar på kommunen kunna hjälpa dig med de frågorna eller berätta var du kan få hjälp.

Vi vill att den delen som man betalar i skatt när man arbetar ska bli lägre för att du ska ha mer pengar själv att bestämma över. Innan vi gör det vill vi se till att de olika sakerna som kommunen gör är riktigt bra.

Undrar du mer om vår politik eller vad vi tycker om någonting?
Du får alltid gärna kontakta oss på email eller på vår facebook.
Vår emailadress är trelleborg@liberalerna.se
Vår facebook är “liberalerna trelleborg”